dr. sc. Hana BREKO KUSTURA, nasl. red. prof. | ||
OSOBNI PODATCI | ||
Poveznica na osobnu web stranicu: | HAZU • Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti – Hana Breko – Biografija | |
NASTAVA |
||
Odsjek | II. Odsjek za muzikologiju | |
Kolegiji : |
NOTACIJA RANE GLAZBE
GLAZBA ANTIKE I SREDNJEG VIJEKA HRVATSKA GLAZBA SREDNJEG VIJEKA
|
|
Soba: |
324 | |
Raspored |
SRIJEDA 18-19.30 | |
Konzultacije |
SRIJEDA 19.30-20.30h | |
Područja interesa:
Liturgijska glazba srednjega vijeka i njezini izvori § Srednjovjekovna hrvatska glazba u europskom kontekstu § Franjevački liturgijsko-glazbeni rukopisi iz Dalmacije (15.-18. stoljeće) |
||
OBRAZOVANJE:
|
||
RADNO ISKUSTVO (razdoblje, insitucija, radno mjesto)
1994.-1996. Koncertna direkcija Zagreb Od 1996. Odsjek za povijest hrvatske glazbe HAZU Od 1998. vanjska suradnica pri Odsjeku za muzikologiju Muzičke akademije u Zagrebu |
||
ISTRAŽIVAČKI RAD
Znanstveni radovi:
Knjige: 2003. Misal MR 70 zagrebačke Metropolitanske knjižnice, Kontekst nastanka i primjene srednjovjekovnoga glazbenoga rukopisa, HMD, Serija Muzikološke studije, br. 7, ur. Stanislav Tuksar, Zagreb, 2003. 2009. Osnovna glazbena škola Jakova Gotovca Sinj – Oris povijesti (1958.-2008.). U prigodi proslave 50. obljetnice glazbenog školstva u gradu Sinju, Split, OGŠ Jakova Gotovca Sinj, ur. Jadranka Agnić, 2009. 2012. Najstarija misna knjiga srednjovjekovne Pule (11. stoljeće) – Notirani glazbeni kodeks iz Samostana franjevaca konventualaca u Šibeniku, tzv. šibenski “Liber sequentiarum et sacramentarium”, HMD, Serija Muzikološke studije, br. 15, ur. Stanislav Tuksar, Zagreb, 2012.
|
||
ZNANSTVENI RADOVI:
2003. Among the Beneventan, Italian, South German and Hungarian Traditions – Research Aspects of Croatian Medieval Plainchant Sources, Journal of Croatian Studies, Vol. 42, 2003., (za 2001.), New York, 53-71. Non Beneventan Plainchant Relics in Medieval Dalmatia, Journal of Croatian Studies, Vol. 42, 2003., (za 2001.), New York, 71-93. Raritetni napjevi u čast lokalnih patrona-odabir i rekonstrukcija napjeva iz repertoara hrvatskih i talijanskih liturgijsko-glazbenih kodeksa, “Religijske teme u glazbi. Zbornik radova međunarodnog simpozija održanog u Zagrebu 15. prosinca 2001.” (ur. M. Steiner), Filozofsko-teološki fakultet Družbe Isusove, Zagreb, 2003., 49-69. 2004. “The so-called ‘Liber sequentiarum et sacramentarium’ Šibenik, Monastery of Franciscans the Conventuals, 11th Century: The Oldest Medieval Missal of Pula, Istria”, Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae 45/1-2 (2004.), 37-54. 2005. Hrvatski srednjovjekovni glazbeni kodeksi – na razmeđi različitih kulturnih tradicija, Svečani zbornik u čast Tomislava Raukara, ur. N. Budak, Filozofski fakultet Zagreb, 2005., 107-120. 2006. Kirchenmusik Kroatiens: vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Ein Überblick,Kirchenmusik auf dem Balkan, Weger, Verlag, Brunnen, 2006., 97-119. 2008. Fra Josip Ante Soldo, glazbenik i muzikolog, “Fra Josip Ante Soldo. Život i djelo”, Zbornik radova sa simpozija održanog u Sinju, 6. listopada 2006., ur. Z. Tolić, Split, Dalmacijapapir Split, 2008., 117-136. Primjeri jednostavnog liturgijskog višeglasja iz Hrvatske u europskom kontekstu,Arti musices, 39/1, (2008.), 3-33. Iz repertoara hrvatskih srednjovjekovnih glazbenih kodeksa-napjevi u čast lokalnih svetaca, Hagiologija: kultovi u kontekstu, Zbornik radova prvog kongresa «Hagiothece», održanog u Dubrovniku u listopadu 2005. , ur. A. Marinković i T.Vedriš , Zagreb, Leykam International d. d., 2008., 77-87. Sinjski kantuali fra Petra Kneževića (1767.) u kontekstu “ polifonije semplice” i “cantus fractusa” konkordanca u talijanskim izvorima, Povijesni prilozi , 34, 2008., 123–142. 2009. Iz rukopisno-glazbene riznice samostana dominikanaca u Starom Gradu na Hvaru (15.-16. st.): Prilog tradiciji srednjovjekovne “jednostavne polifonije” iz Hrvatske,Humanitas et litterae: Zbornik u čast Franje Šanjeka, ur. L. Čoralić i S. Slišković, Dominikanska naklada Istina – Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2009., 803-817. Najstariji sakramentar srednjovjekovne Istre iz 1050. godine u kontekstu europskih liturgijskih kodeksa, Zbornik Odsjeka za povijesne znanosti Zavoda zapovijesne i društvene znanosti HAZU, 26 (2009.), 1–48. Svjedočanstvo Notkerove zbirke »Liber ymnorum« iz Hrvatske: Sekvencijar najstarijega pulskog misala (Hr-Šibfr) iz 11. stoljeća. Paleografska i repertoarna analiza, Croatica Christiana periodica, časopis Instituta za crkvenu povijest Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 63, 2009., 1-42. 2010. “Die Musikkultur Dalmatiens im Mittelalter”, Dalmatien als europäischer Kulturraum, radovi sa simpozija «Dalmatien als Raum europäischer Kultursynthese», održanog u Bonnu, 6.-10.10. 2003., ur. W. Potthoff, A. Jakir, M. Trogrlić, N. Trunte, Filozofski fakultet u Splitu, Odsjek za povijest, Split, 2010., 549-558. «Armonia concinnans, nostra canat mela mellita…». Primjer predaje sekvencne melodije ‘Mater’ u pulskome misalu iz 11. stoljeća, Musicologie sans frontières–Muzikologija bez granica, Svečani zbornik za Stanislava Tuksara, ur. I. Cavallini i H. White, Zagreb, HMD, Serija muziklološki zbornici br. 13, 2010., 31-44. 2011. Muzikološki prikaz edicije, Tradicijsko crkveno pučko pjevanje u Franjevačkojprovinciji Presvetog Otkupitelja, ur. S. Grgat, Split, Zbornik Kačić, serija Nova et vetera, sv. 5, Split, 2011., 11-15. 2012. „Ad onore e gloria della Beatissima Vergine Maria delle Grazie di Sign…“: Iz glazbenog arhiva franjevačkog samostana u Sinju, Nova nepoznata glazba, Svečani zbornik za Nikšu Gliga; ur. D. Davidović i N. Bezić, Zagreb: DAF, 2013, 239-248.
2013. Toward a Possible Origin of the “Missale Romano–Spalatense”: Budapest, National Széchényi Library, Codex clmae 334 (K vprašanjem o nastanku in izvoru rokopisa “missale romano-spalatense”: Kodeks Clmae 334 iz Narodne knjižnice v Budimpešti), De musica disserenda, IX 1-2, 83-98. 2014. Liturgical and chant manuscripts from medieval Istria (11th-14th centuries), Cantare amantis est, Festschrift zum 60. Geburtstag von Franz Karl Prassl, ed. R. Klugseder, Verlag Brüder Hollinek, Purkersdorf, 2014, 99-104.
|
||
Članstvo u strukovnim organizacijama:
Članica skupine „Cantus planus“ Međunarodnog muzikološkog društva (IMS-a), članica Upravnog odbora Hrvatskog muzikološkog društva (HMD-a), članica Hrvatskog mariološkog instituta (HMI), članica Hrvatskog društva skladatelja (HDS), Splitskog književnog kruga. |
||
Stručne nagrade/priznanja | ||
Nagrada HGZ-a 1993. za najbolji diplomski rad iz područja muzikologije
2003. Nagrada HAZU iz područja glazbene umjetnosti i muzikologije za knjigu „Misal MR 70 zagrebake Mtropolitanske knjižnice“, HMD, Zagreb, 2003. |
||
Projekti
– “Sređivanje, katalogizacija i obradba muzikalija u Hrvatskoj”; glavni istraživač: akademik Stanislav Tuksar (1997. – 2007.) – “Spomenici hrvatske glazbene baštine” , Voditelj projekta: dr. sc. Ennio Stipčević (2007. – 2014.) |
||
datum objave
|
Zageb, 7. 7. 2016. |