naziv predmeta | Didaktika | studijski program/ smjer | ||||||
šifra predmeta (ISVU) | 91549 | godina /semestar | 2.
/3. i 4. |
|||||
nositelj | prof. dr. sc. Daria Tot | bodovna vrijednost/ECTS | 4 | |||||
sunositelji
|
izv.prof. dr. sc. Marina Đuranović | satnica | P | 60 | S | V | ||
suradnici
|
status predmeta | ☒obvezni*
☒izborni |
||||||
preduvjeti za upis predmeta | Položen ispit iz kolegija Psihologija odgoja i obrazovanja | |||||||
opis predmeta (cilj)
|
Osposobiti studente za samostalno organiziranje, ostvarivanje i vrednovanje nastavnog procesa i učeničkih postignuća. Steći kompetencije za samostalno i učinkovito profesionalno djelovanje. | |||||||
ishodi učenja
|
Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita studenti će moći:
• samosatalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu, temi i potrebama učenika • odgovarajuće reagirati u konkretnim školskim i nastavnim situacijama; • razumjeti predmetni kurkulum i njegov razvoj u kontekstu školskog i nacionalnog kurikuluma; •organizirati i realizirati nastavu predmeta za koji se obrazuju; • izabrati i primijeniti učinkovite nastavne strategije, metode i postupke; • uspješno komunicirati s roditeljima i lokalnom zajednicom. |
|||||||
sadržaj kolegija
|
sadržaj kolegija
Uvod u didaktiku: određenje pojma; utemeljitelji; zadaci; Povijesni razvoj didaktičke misli u svijetu i u Hrvatskoj Didaktičke teorije; Didaktika i druge znanosti; Temeljni didaktički pojmovi: poučavanje, obrazovanje, izobrazba, odgoj, edukacija, odgojno-obrazovni proces, socijalizacija, školovanje, neformalno obrazovanje, samoobrazovanje, učenje, iskustveno učenje. KURIKULUM Teorija kurikuluma (povijesni pristup; određenje pojma; kurikulumski plan; teorija sustava i kurikulum; teorijski koncept škole kao polazište za izradu kurikuluma; kurikulum prema razinama pripreme i primjene;) Koncepcije kurikuluma: humanistički, funkcionalitički, zatvoreni, otvoreni… Sastavnice kurikuluma: – Utvrđivanje odgojno-obrazovnih potreba – situacijska analiza; ciljevi (ishodi) kurikuluma – učeničke ključne kompetencije; – Odabir i raspored nastavnih sadržaja; – Uvjeti za realizaciju kurikuluma i organizacija nastave – (nastavne metode i strategije – informativno) – vrednovanje učeničkih postignuća i kurikuluma; razvoj kurikuluma; Hodogram izrade školskog i nastavnog kurikuluma. NASTAVA – POUČAVANJE I UČENJE Nastavni čimbenici (učenik, učitelj, nastavni sadržaji, obrazovna tehnologija.) Komunikacija u nastavi. Planiranje i programiranje; zadaci nastave (materijalni, funkcionalni, odgojni); Didaktička (nastavna) načela. Mikrostrukturne komponente (aspekti) nastave: materijalno-tehnička, psihološka, spoznajna, metodička (nastavne metode). Makrokomponente nastave i učenja: pripremanje i uvođenje, prijam i obrada nastavnih sadržaja, ponavljanje, vježbanje, vrednovanje (praćenje, provjeravanje, ocjenjivanje). Organizacijski oblici nastave (individualni rad, rad u parovima, grupni rad, frontalni rad). Strategije (sustavi) poučavanja i učenja (problemska nastava, heuristička nastava, programirana nastava, projektna nastava, suradnička nastava, timska nastava, mentorska nastava…) Pripremanje učenika i učitelja za nastavu i učenje – tehnike, postupci; Mediji u odgoju i obrazovanju; Alternativni pristupi u poučavanju; Uspješno upravljanje razredom i suradnja s roditeljima Evaluacija odgojno – obrazovnih rezultata; evaluacija vlastitog rada.
|
|||||||
literatura
|
Cindrić, M., Miljković, D. i Strugar, V. (2010) Didaktika i kurikulum. Zagreb: IEP-D2.
Tot, D. (2013). Kultura samovrednovanja škole i učitelja. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (dijelovi) |
|||||||
obveze studenata
|
Redovito prisustvovanje nastavi i aktivnost | |||||||
način provjere znanja i kriteriji ocjenjivanja | Praćenje rada tijekom cijele godine, kolokviji, ispit
Sadržaji kolokvija: Nastavni sadržaji predavanja i navedene literature Sadržaji ispita: Nastavni sadržaji predavanja i navedene literature Ocjenjivanje: Studenti koji uspješno polože 1. i 2. kolokvij oslobođeni su završnog ispita. Uspješno položen 1. Kolokvij uvjet je za pristupanje 2. Kolokviju. Studenti koji ne polože kolokvije dužni su pristupiti završnom ispitu. |
|||||||
raspored sati
|
učionica | 339 | ||||||
termini kolokvija i ispita | Praćenje rada tijekom cijele godine, kolokviji, ispit
Sadržaji kolokvija: Nastavni sadržaji predavanja i navedene literature Sadržaji ispita: Nastavni sadržaji predavanja i navedene literature Ocjenjivanje: Studenti koji uspješno polože 1. i 2. kolokvij oslobođeni su završnog ispita. Uspješno položen 1. Kolokvij uvjet je za pristupanje 2. Kolokviju. Studenti koji ne polože kolokvije dužni su pristupiti završnom ispitu. |
|||||||
termini konzultacija
|
||||||||
*predmet je obvezan na studiju Glazbene pedagogije i Teorije glazbe, u ostalim studijskim programima je dio izbornog Pedagoškog modula. |