naziv predmeta | Psihologija odgoja i obrazovanja | studijski program/ smjer | Integrirani sveučilišni studij teorije glazbe
Integrirani sveučilišni studij glazbene pedagogije |
|||||||
šifra predmeta (ISVU) | 91539 | godina /semestar | 1./ 2. godina | |||||||
nositelj | Prof. dr.sc. Tajana Ljubin Golub | bodovna vrijednost/ECTS | 4 (2+2) | |||||||
sunositelji
|
satnica | P | 60 | S | V | |||||
suradnici
|
Dr.sc. Diana Olčar, poslijedoktorand | status predmeta | X obvezni
☐izborni |
|||||||
preduvjeti za upis predmeta | Nema | |||||||||
opis predmeta (cilj)
|
Upoznavanje studenata s temeljnim spoznajama iz područja suvremene psihologije odgoja i obrazovanja, kako bi mogli steći psihologijska znanja potrebita za uspješan rad u području odgoja i izobrazbe. | |||||||||
ishodi učenja
|
– sposoban za rad u odgoju i obrazovanju
– poznaje temeljne činjenice, zakonitosti i spoznaje iz područja psihologije prijeko potrebne za uspješan profesorski rad – poznaje područja proučavanja, metode i tehnike kojima se psihologija služi u znanstvenom i stručnom radu – upoznat je sa zakonitostima odgojnog i obrazovnog procesa – sposoban je daljnju vlastito samoobrazovanje iz područja psihologije odgoja i obrazovanja
|
|||||||||
sadržaj kolegija
|
1. Uvod u kolegij – predmet, zadaće, sadržaj, razvitak, metode i tehnike psihologije odgoja i obrazovanja.
2. Temeljne spoznaje o motivaciji. 3. Motivacijsko djelovanje u odgoju i izobrazbi. 4. Motivacijske frustracije i sukobi. 5. Psihologijski temelji učenja. 6. Pamćenje i zaboravljanje. 7. Čimbenici uspješnog učenja i poučavanja. 8. Temeljne spoznaje školske dokimologije. 9. Postupci za povišenje točnosti ocjenjivanja i vrjednovanja u školi. 10. Testovi znanja i njihova uporaba u školskoj praksi. 11. Osobnost (ličnost), njezina svojstva i crte. 12. Sposobnosti i proces izobrazbe. 13. Inteligencija, njezino mjerenje i razvitak. 14. Glavne značajke čuvstvenog (emocionalnog) života. 15. Procesi zamjećivanja (percipiranja) i pozornosti u spoznavanju svijeta. 16. Stres s posebnim osvrtom na stres u školskom sustavu. 17. Učenici s teškoćama u procesu poučavanja. 18. Temeljne spoznaje iz razvojne psihologije važne za odgoj i izobrazbu |
|||||||||
literatura
|
Obavezna literatura:
Vizek-Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V. i Miljković, D. (2014). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP. Andrilović, V., Čudina-Obradović, M. (razne godine izdanja). Psihologija učenja i nastave. Zagreb: Školska knjiga.
Dodatna literatura: Andrilović, V., Čudina-Obradović, M. (razne godine izdanja). Psihologija učenja i nastave. Zagreb: Školska knjiga (str. 89-225) Andrilović, V. (razne godine izdanja). Metode i tehnike istraživanja u psihologiji odgoja i obrazovanja. Zagreb: Društvo psihologa Hrvatske, Školska knjiga Grgin, T. (1997). Edukacijska psihologija. Jastrebarsko: Naklada Slap Zarevski, P. (razne godine izdanja). Psihologija pamćenja i učenja. Jastrebarsko: Naklada Slap Andrilović, V. (2001). Samostalno učenje. Jastrebarsko: Naklada Slap Čudina-Obradović, M. (1991). Nadarenost: razumijevanje, prepoznavanje, razvijanje. Zagreb: Školska knjiga Kocijan-Hercigonja, D., Buljan-Flander, G., Vučković, D. (2002). Hiperaktivno dijete. Jastrebarsko: Naklada Slap Cvetković-Lay, J., Sekulić-Majurec, A. (1998). Darovito je, što ću s njim? Zagreb: Alineja Alexander, P.A., Winne, P. (2009). Handbook of Educational Psychology (2nd ed.) New York: Routledge Pastuović, N. (1997). Osnove psihologije obrazovanja i odgoja. Zagreb: Znamen. |
|||||||||
obveze studenata
|
Uredno pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u nastavi | |||||||||
način provjere znanja i kriteriji ocjenjivanja | Kolokviji, pismeni ispit, usmeni ispit
31-37 dovoljan; 38-45 dobar; 46-53 vrlo dobar; 54-60 izvrstan |
|||||||||
raspored sati
|
Ponedjeljak 8.00-10.00h ili utorak 8.00-10.00h | Učionica | 339 | |||||||
termini kolokvija i ispita | 22.1.2018. – kolokvij za zimski semestar
28.5.2018. – kolokvij za ljetni semestar |
|||||||||
termini konzultacija
|
Prema dogovoru mailom | |||||||||
poveznica na web stranicu kolegija |