naziv predmeta | Pjevanje 1 | šifra predmeta (ISVU) | ||||||||
studijski program/ smjer | Studij za pjevanje | godina /
semestar |
1. godina/
1. i 2. semestar |
|||||||
nositelj(i)
|
red. prof. art. Vlatka Oršanić, red. prof. art. Lidija Horvat Dunjko, izv. prof. art. Miljenka Grđan. izv. prof. art. Martina Zadro, izv. prof. art. Martina Gojčeta Silić, nasl. izv. prof. art. Giorgio Surian, nasl. doc. art. Olga Šober ( Rijeka ) | bodovna vrijednost/ECTS | 28 ( 14 + 14 ) | |||||||
satnica | P | 60 | S | 20 | V | |||||
suradnici
|
Darko Domitrović, v. umj. sur., Eva Kirchmayer Bilić, v. umj. sur., Mario Čopor, v. umj. sur., Lana Bradić, v. umj. sur., Davor Ljubić, umj. sav., Božo Letunić, umj. sur., Ivan Pernicki, nasl. umj. sur. | status predmeta | x obvezni
☐izborni |
|||||||
preduvjeti za upis predmeta | Položen prijemni ispit | |||||||||
opis predmeta (cilj)
|
Svladavanje pjevačkog instrumenta (pjevačke funkcije: respiratorna, fonatorna, rezonatorna ), artikulacija, učenje pjevačkih tehnika (legato, staccato, kolorature, trileri) i stilova. Rad na standardnom pjevačkom repertoaru ( pjesme; arije iz opera, oratorija i kantata). Osposobljavanje studenta za javno izvođenje vokalnog repertoara. Upoznavanje pjevačke glazbene literature domaćih i stranih autora i stvaranje pjevačkog repertoara za javno izvođenje. Osposobljavanje za samostalan rad na novim skladbama. | |||||||||
ishodi učenja na razini predmeta
|
Student će:
– poznavati funkcije pjevačkog instrumenta, – razumijeti utjecaj tehničke vještine na rješavanje postavljenih zadataka, – primijeniti tehničke vještine na vokalni repertoar, – analizirati zadanu literaturu u povijesnom i stilskom kontekstu, – stvarati vlastito mišljenje na temelju sakupljenih informacija i vrednovanja odslušanih primjera, – sintetizirati stečeno znanje u smislu stvaranja vlastite interpretacije i osobnog pristupa umjetničkom djelu, – demonstrirati na javnom nastupu – izvoditi lakše kompozicije različitih stilskih razdoblja: pjesama starih talijanskih majstora, lakših oratorijskih arija iz razdoblja baroka, pjesama iz razdoblja romantike i moderne te lakše operne arije
|
|||||||||
sadržaj kolegija
|
Sadržaj se izvodi u otvorenom kurikulumu dinamikom prilagođenom predznanju i sposobnostima pojedinog studenta: tehničke vježbe, disanje, skaliranje, legato, staccato, razvijanje opsega i volumena gasa, rad na literturi, od toga minimalno:
3 pjesme i arije skladatelja 16. 17. i 18. st. ( Falconieri, Caccini, Scarlatti, Vivaldi, Pergolesi, Caldara, Bononcini, Stradella, Purcell ) 2 arije iz oratorija, kantata i misa ( Vivaldi, Bach, Händel, Haydn, Mozart, Rossini, Mendelsohn, Pergolesi ) 5 pjesama stranih skladatelja klasike, romantike i moderne ( Mozart, Schubert, Schumann, Brahms, Dvořak, Faure, Čajkovski, Grieg, Bellini, Obradors, Granados, Debussy) 2 pjesme hrvatskih autora ( Hatze, Zajc, Pejačević, Bersa, Lisinski ) 2 operne arije ( Mozart, Rossini, Donizetti ) |
|||||||||
literatura
|
Obvezna literatura:
Pjesme autora: Falconieri, Caccini, Scarlatti, Purcell, Dowland, Vivaldi, Pergolesi, Caldara, Stradella, Bononcini Oratoriji, mise i kantate autora: Vivaldi, Bach, Händel, Haydn, Mozart, Rossini, Mendelssohn Pjesme autora: Schubert, Schumann, Brahms,Dvořak, Faure, Čajkovski, Grieg, Bellini, Debussy, Obradors, Granados, Britten Pjesme autora: Hatze, Bersa, Zajc, Lisinski, Pejačević Arije i klavirski izvodi autora: Mozart, Rossini, Donizetti Dopunska literatura: Arije i klavirski izvodi autora: Verdi, Puccini, Čajkovski, Smetana, Dvořak, Musorgski |
|||||||||
obveze studenata | Uredno pohađanje nastave, sudjelovanje na javnim nastupima, redovito vježbanje, praćenje koncerata i kazališnih predstava, slušanje snimaka | |||||||||
način provjere znanja i kriteriji ocjenjivanja | Praćenje rada tijekom cijele godine, kolokvij, godišnji ispit pred komisijom:
Sadržaj kolokvija: 1 pjesma ili arija starog talijanskog skladatelja 17. ili 18. st. 1 pjesma stranog skladatelja 19.st. Sadržaj godišnjeg ispita:
Ocjenjivanje: odličan ( 5 ) – izvrsni rezultati s obzirom na razinu studija vrlo dobar ( 4 ) – nadprosječni rezultati s određenim manjkavostima dobar ( 3 ) – solidni rezultati uz određene manjkavosti dovoljan ( 2 ) – minimalni rezultati, koji omogućavaju nastavak studija nedovoljan ( 1 ) – nezadovoljavajući rezultati koji ne omogućavaju nastavak studija (kolokvij se ne ocjenjuje brojčano, nego konstatacijom – položen kolokvij, što se upisuje u index) |
|||||||||
raspored sati
|
link na raspored | učionica | 410 ( Oršanić )
622 ( Hansell Bakić, Horvat Dunjko ) 634 ( Grđan, Gojčeta Silić ) 237 ( Zadro, Surian ) |
|||||||
termini kolokvija i ispita | Kolokvij: zimski rok – zadnji tjedan u siječnju
Godišnji iapit: ljetni rok – prvi tjedan u lipnju |
|||||||||
termini konzultacija
|
Prema dogovoru | |||||||||
poveznica na web stranicu kolegija | ||||||||||
datum ažuriranja | 19.07.2016. |